امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : شنبه, ۲۱ تیر , ۱۳۹۹ - 21 ذو القعدة 1441
شناسه خبر : 26184
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1399 - 13:22 | 74 بازدید | ارسال توسط :

عادات مخرب زبان بدن در پیشرفت شغلی

به گزارش خبرنگار اجتماعی آسمان مهر، اگر خواستار کسب موفقیت شغلی هستید، باید شش دنگ حواستان به زبان بدن یا body language باشد.
عادات مخرب زبان بدن در پیشرفت شغلی

۱- لم دادن و فرو رفتن در صندلی خود: این عادت نه تنها ضرر های مخربی برای بدن دارد بلکه باعث این تصور می شود که به کار اهمیت نداده یا زیادی احساس راحتی می کنید.
۲- چرخاندن چشم یا ضربدر کردن دستها و پاها: عادتهایی از این قبیل کمی گستاخانه به نظر رسیده و نشانه عدم علاقه یا عصبانیت شما به نظر می رسد. در این صورت افراد از برقراری ارتباط موثر با شما خودداری می کنند. هرچند مطالاعات نشان داده با دست به سینه شدن تمرکز تا ۳۰ درصد بالا میرود پس این رفتار کاملا هم غلط نیست.
۳- تجاوز به حریم شخصی: مهم نیست چقدر به همکاران یا رییستان نزدیک هستید. در محیط شغلی رعایت حداقل ۱ الی ۲ونیم متر فاصله به طرف مقابلتان احساس امنیت میدهد. در صورت عدم رعایت این فاصله شاید طرف مقابلتان احساس تهدید یا ناراحتی کنند.

۴- تکرار کردن حرکت دیگران:این یک تکنیک معروف ایجاد ارتباط است که به اثر آفتاب پرست معروف است و به سادگی تقلید حرکات دیگران درست مانند آینه است. این تکنیک باعث می شود ارتباط عمیق تری با اطرافیان برقرار کنید و در بلند مدت باعث اعتماد بیشتر‌ دیگران به شما می شود.
۵- ارتباط چشمی: اهمیت برقراری ارتباط چشمی بر هیچکس پوشیده نیست و این موضوع در مصاحبه های کاری، قرار های ملاقات و سایر جنبه های شغل شما تاثیرگذار است.
۶- نحوه دست دادن: همانقدر که دست دادن شل و ول باعث ضعیف به نظر رسیدن میرسد، فشار زیادی باعث قوی به نظر رسیدن شما نمی شود. دست دادن محکم و همراه با ارتباط چشمی بهترین انتخاب برای جلسات کاریست.
۷-یواشکی وارد شدن:حتی اگر‌دیر به جلسه رسیده اید، یواشکی وارد نشوید. سری تکان دهید و سلام کنید تا دیگران متوجه حضور شما شوند. یک نگاه عذر خواهانه بهتر از ترسو بنظر رسیدن است.
۸- حواس پرتی و کسالت: زل زدن به دیوار، آه کشیدن و نقاشی های بی هدف روی کاغذ به چشم دیگران نشاندهنده کسالت و عدم‌علاقه شما به کارتان است.
۵۵ درصد پیامهایی که به دیگران‌انتقال می دهید نتیجه رفتار غیر کلامی شماست.
۹- تیک های عصبی: برخی حرکات غیر ارادی مانند بازی کردن با خودکار یا تکان دادن پا می تواند پیام استرس، عصبی بودن یا مشکل عدم تمرکز شما را به دیگران منتقل کند. هرچقدر مطمئن تر و آرامتر بنظر برسید، به نظر دیگران مسلط و موفق تر به نظر خواهید رسید.
۱۰- قوز نکردن: در هر شرایطی صاف بایستید و صاف بنشینید. علاوه بر لطفی که به ستون فقراتتان کرده اید، قطعا با اعتماد به نفس تر به نظر خواهید رسید.
۱۱- تاثیر بی نظیر لبخند: یکی از اصلی ترین راه های نشان دادن اعتماد به نفس، لبخند است. از آن غافل نشوید.
۱۲- پنهان‌کردن دست ها نیز می تواند تاثیر مخربی بر اعتماد به نفستان داشته باشند و مضطرب، نا مطمئن یا پنهانکار به نظر برسید.
۱۳-نگاه کردن به ساعت: نشانه بی حوصلگی و عدم علاقه شما به ادامه بحث است. در ملاقات ها و ساعات کاری هرچه کمتر به ساعت نگاه بیاندازید بهتر است.
۱۴-حرکات اغراق آمیز: تکان دادن شدید دست، بالا بردن صدا یا حرکات ناشی از احساسات غیر حرفه ای بودن و عدم اعتماد به نفس شمارا را نشان می دهند. تا جای ممکن خونسرد و به خود مسلط باشید.
۱۵-نگاه کردن به تلفن همراه: قبلا هم به اهمیت ارتباط چشمی در زبان بدن اشاره کردیم. وقتی دایم تلفنتان زنگ میخورد یا مشغول نگاه کردن و جواب دادن به پیام هایتان می شوید یعنی اصلا حواستان به شخص مقابل و حتی اطرافتان نیست. در محل کار اجتناب از تمرکز بر تلفن همراه یک الزام است. مگر اینکه کارتان مستقیما به استفاده از تلفن همراه مرتبط باشد!
۱۶-کناره گیری: باید در نظر داشته باشید که درون گرا بودن یک چیز است و کناره گیر از اطرافیان و همکاران موضوعی دیگر. طبیعی است که هنگام ورود به محیط کاری جدید کمی احساس غریبی کنید اما اگر برای مدت طولانی در پیله خود بمانید بی‌علاقه، ناراحت و حتی بی‌اعتماد تلقی خواهید شد. لازم بر تاکید این موضوع نیست که ارتباط موثر و مبتنی بر اعتماد تا چه حد می تواند در پیشرفت شغلی شما تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.